ОБРАЗОВНИ ПРОФИЛ
Пољопривреда, производња и прерада хране
![](https://svetitrifun.edu.rs/wp-content/uploads/2020/03/v2.jpg)
![](https://svetitrifun.edu.rs/wp-content/uploads/2020/03/v4.jpg)
![](https://svetitrifun.edu.rs/wp-content/uploads/2020/03/v3.jpg)
Образовни профил: Пољопривредни техничар
Трајање: четири године
Циљ образовања: Циљ стручног образовања за образовни профил је оспособљавање ученика за организовање и спровођење биљне и сточарске производње у комбинатима и на газдинствима.
Ученици се оспособљавају за:
- примену теоријских знања у практичном контексту;
- ефикасан рад у тиму и групним ситуацијама;
- преузимање одговорности за властито континуирано учење и напредовање у послу и каријери;
- благовремено реаговање на промене у радној средини;
- препознавање пословних могућности у радној средини и ширем социјалном окружењу;
- примену сигурносних и здравствених мера у процесу рада;
- примену мера заштите животне средине у процесу рада;
- употребу информатичке технологије у прикупљању, организовању и коришћењу информација у раду и свакодневном животу.
Исход: Ученик ће бити у стању да:
- Организује и спроводи биљну и сточарску производњу у комбинатима и на газдинствима
- Води документацију у биљној и сточарској производњи
- Чува здравље и околину у процесу биљне и сточарске производње
Сарадња:
Запослење: Након завршетка школовања, пољопривредни техничар се може запослити у пољопривредним комбинатима, пољопривредним апотекама , расадницима, фармама као и у свим организацијама које се баве производњом и продајом пољопривредних производа или покренути властиту производњу хране.
Наставак школовања: Ученици који заврше овај образовни профил могу наставити школовање на свим смеровима Пољопривредног факултета као и на свим факултетима природних и друштвених наука.
Образовни профил:Прехрамбени техничар
Трајање: четири године
Циљ образовања:Оспособљавање ученика за спровођење и контролу квалтета технолошког процеса у прехрамбеној и биотехнолошкој производњи.
Оспособљавање ученика за организовање и производњу полупроизвода и готових производа прехрамбене индустрије.
Ученици се оспособљавају за:
*припрему воде,сировина и помоћних сировина у прехрамбеној и биотехнолошкој производњи.
*испитивање воде ,сировина и намирница:органолептичка и физичко –хемијска испитивања
*утврђивање микробиолошких својстава сировина ,полупрозвода и готових производа
*процес производње прехрамбених производа
*складиштење и чување готових производа
*паковање прехрамбених производа
*планирање и организовање сопственог рада и рада групе у малом погону прехрамбене и биотехнолошке производње.
Исход:ученик ће бити у стању да:
*организује и спроводи процес производње у прехрамбеној и радионици
*спроводи хигијенске и заштитне мере у технолошком процесу производње
*планира и организује сопствени рад
*води документацију о прозводњи
*брине о очувању здравља и околине у процесу производње
*одабере и припреми сировине и помоћне сировине по одговарајућој процедури прехрамбене технологије
*измери сировине и помоћне сировине
*примењује HACCP и остале важеће стандарде у свим фазама производње
*пакује готове производе у одговарајућу амбалажу
*складишти готове производе
*контролише услове у складишту
*одржава хигијену технолошког постројења
*лоцира неправилности у процесу производње и интервенише
*припреми радно место
*планира начин и динамику сопственог рада и рада групе у малом погону
Сарадња:са фабрикама за прераду воћа ,поврћа, и производњу уља,сокова ,вина,јаких алкохолних пића,чоколаде,бомбона,кекса, хлеба,пецива ,тестенина и сродних производа,шећера, пива,органских киселина, фабрикама за прераду воде.
Запослење:у фабрикама које се баве прерадом сировина и производњом прехрамбених производа,и лабораторијама фабрика за контролу сировина,полупроизвода и готових производа.Покретање ,планирање и организовање сопствене производње у малом погону.
Наставак школовања:По завршетку школовања стиче се диплома прехрамбеног
техничара која оставља могућност запослења или даљег школовања на високим школама и факуктетима у струци и ван ње.
Образовни профил:Виноградар-винар
Школа је смештена у винородној Жупи вековима познататој по засадима винограда и добром вину.
Школа је подигла 7 хектара под чокотима винове лозе, опремила подрум за прераду грожђа и производњу вина и лабораторију.Жупски крај има 70 винарија и 2000хектара под чокотима винове лозе.Перспектива земље мора бити пољопривреда ,па потребе за развојем привреде,пољопривреде и винског туризма указују на потребу стручњака овог образовног профила.
Трајање:4 године.
Ученици се оспособљавају за:
1.Производњу садног материјала винове лозе.
2.Производњу грожђа.
3.Прераду грожђа у вино и друге производе од грожђа(суво грожђе,сок,вињак, ракије,винско сирће ,конзервисана шира).
Ученик производи садни материјал,припрема земљиште за сађење винограда,сади,негује,штити виноград.У право време бере грожђе,производи вино и друге производе од грожђа,контролише грожђе,вино и друге производе.
Исходи учења: Ученик ће бити у стању да
1.Стекне компетенције неопходне за квалитетан рад у занимању и обављању одређених послова.
2.Стекне услове за наставак школовања и оспособљавање за целоживотно учење.
3.Стекне знање и вештине неопходне за даље учење и професионални развој.
4.Припрема се за рад -примењује стечена знања на часовима теоријске,практичне и блок наставе.
Сарадња:Ученици праксу обављају на школској економији али и у склопу сарадње са околним винаријама.На професионални развој утичу излети и посете винаријама ван Жупског краја у организацији школе.Школа сарађује са Вино Жупом.Важно је напоменути сарадњу и размену ученика са братским школама :
СОЗШУ-Горче Петров(Кавадарци),Средња пољопривредно-прехрамбена школа(Сомбор).Школа има потписан протокол о сарадњи са школама:ЈУ Пољопривредна и медицинска школа
Брчко-дистрикт Босна и Херцеговина,Кметијска школа Грм ин биотехнишка гимназија(Словенија), ЈУ Средња стручна школа Бар(Црна Гора),Пољопривредна школа Приштина (Лешак).
Важно је напоменути сарадњу са Пољопривредним факултетом
У Београду(огледно добро Радмиловац).Сарадња са школама у окружењу даје могућност размене искустава,стечених знања и вештина и њихову примену у пракси, као и развијање предузетничког духа.Ученици учествују на сајмовима вина као промотери произведеног школског вина.Могу самостално да представе и опишу квалитет вина са свим карактеристикама (сорта грожђа,начин гајења,примењене агро –техничке мере, време бербе,технолошки поступак производње вина,нега вина, чување вина,складиштење вина,физичко –хемијске карактеристике).
Запослење :Ученик може да ради у расадницима винове лозе,винским подрумима,винаријама, производним погонима који се баве производњом вина и других производа од грожђа(конзервисана шира,ракије, вињак,сирће, суво грожђе,сок). Ученик може вршити физичко-хемијску анализу земљишта ,грожђа,вина и других производа од вина што даје могућност за рад у лабораторији.
Ученик може да остане на породичном имању и да настави сопствену производњу грожђа, вина и других производ од грожђа.
Наставак школовања:Поред стеченог знања за квалитетно обављање посла ученик стиче знање и за квалитетан наставак школовања на високим школама и факултетима-пољопривредни и технолошки факултет.
Наставак школовања:
Образовни профил: Пекар
Трајање: Три године
Циљ образовања: Оспособљавање ученика за производњу хлеба.пецива и других пекарских производа у области технологије пекарства.
Ученици се оспособљавају да:
*спроводе хигијенске , заштитне и еколошке мере при производњи пекарских производа
*планирају и организују сопствени рад
*производе хлеб од пшеничног брашна,хлеб од других врста брашна и специјалне врсте хлеба
*производе пецива од квасног.лиснатог и вученог теста
*производе фине пекарске производе
Исход: Ученик ће бити у стању да:
*спроводи хигијенске мере при производњи пекарских производа
*припрема и дозира сировине(ручна припрема и додавање састојака,припрема маса за колаче и надава за пецива и управљање аутоматским уређајима)
*обради тесто и надгледа печење
*примењује HACCP и друге важеће стандарде у производњи
*планира и организује сопствени рад у пекари
*води потребну документацију у пекарској производњи
*брине о очувању здравља и околине
Сарадња: Током школовања ученика остварена је сарадња са приватним пекарама,фабрикама за производњу хлеба, пецива, колача и тестенина.
Практична и блок настава обавља се у школској радионици и приватним пекарама.
Запослење: Ученик по завршетки овог образовновног профила може да се запосли у пекарској индустрији,пекари,трговни(продаја пекарскх прозвода) или да покрене сопсввену пекарску производњу.
Наставак школовања: Ученик по завршетку овог образовног профила може уписати доквалификацију .
Пекар је дефицитарно занимање за којим на тржишту влада велика потражња у државном и приватном сектору.
Образовни профил: Оператер у прехрамбеној индустрији
Трајаље: Три године
Циљ образовања: оспособљавање ученика за спровођење хигијенских ,заштитних и еколошких мера у технолошком процесу производње и прераде прехрамбених производа,производњу полупроизвода и готових прехрамбених производа.
Оспособљавање ученика за планирање и организацију послова у сопственој производњи прехрамбених производа.
Ученици се оспособљавају да:
*спроводе хигијенске ,заштитне и еколошке мере у технолошком процесу прехрамбене производње.
*производе полупроизводе и готове прехрамбене производе.
*планирају и организују сопствени рад у производњи прехрамбених производа.
Исход: ученик ће бити у стању да:
*одржава личну хигијену и хигијену простора.
*проверава исправност машина.
*дозира сировине и помоћне сировине.
*припрема амбалажу
*складишти полупроизводе и готове производе
*води документацију.
*пакује и етикетира полупроизводе и готове производе
*врши одабир основних помоћних сировина
*сортира и одлаже отпад на одговарајући начин
*примењује HACCP и друге важеће стандарде у свим фазама производње.
Сарадња: Са фабрикама за прераду воћа и поврћа и производњу прехрамбених производа,фабрикама за прераду воде (La Fontana,водоводи Митрово Поље и Мајдево),са фабриком за производњу минералне ’’Врњци’’ и’’Мивела’’.
Запослење: У фабрикама за прераду воћа и поврћа,производњу полупроизвода и готових производа,у погонима за паковање и складиштење полупроизвода и готових производа.Ученик може да планира и организује сопствени рад у мини погону.
Наставак школовања: Ученици образовање настављају на високим струковним школама за прехрамбену струку,угоститељство,хотелијерство и сл.